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Twitterシャドウバンに関する整理

 

 

blog.twitter.com

上記の記事を対訳していきます★

Twitterシャドウバンに関する整理

People are asking us if we shadow ban. We do not. 

シャドウバンをしているのかと聞かれることがありますが、していません。

But let’s start with, “what is shadow banning?”

とりあえず"シャドウバンって何? "から始めましょうか。

 

The best definition we found is this: deliberately making someone’s content undiscoverable to everyone except the person who posted it, unbeknownst to the original poster.

一番わかりやすいシャドウバンの定義:投稿者が知らない内に、投稿者以外の全員からその投稿者のコンテンツが発見できないように意図的にすること。

We do not shadow ban. You are always able to see the tweets from accounts you follow (although you may have to do more work to find them, like go directly to their profile). 

私たちはシャドウバンをしません。あなたがフォロー中のアカウントのTweetはいつでも閲覧可能です。(但しそのアカウントのプロフィールに直接アクセスするなど、少しだけ手間がかかる場合がある)

And we certainly don’t shadow ban based on political viewpoints or ideology.

また政治的見解やイデオロギーに基づくシャドウバンもしません。

We do rank tweets and search results. We do this because Twitter is most useful when it’s immediately relevant. 

私たちはTweetや検索結果をランク付けしています。Twitterは今すぐ関係がある(情報が欲しい)時に一番使いやすいからです。

These ranking models take many signals into consideration to best organize tweets for timely relevance.

これらのランキングモデルは、タイムリーな関連性を持つTweetを最適に整理するために、たくさんのシグナルを考慮しています。

We must also address bad-faith actors who intend to manipulate or detract from healthy conversation.

健全な会話を操作したり妨げたりしようとする悪意のあるアカウントの対処もしなければいけません。

As a specific example, if a search result has 30,000 tweets, here’s what we take into consideration when ranking:

具体事例として、検索結果に3万件のTweetがある場合、ランク付け時に考慮する項目は以下の通り:

  1. Tweets from people you’re interested in should be ranked highly
  2. Tweets that are popular are likely to be interesting and should be higher ranked
  3. Tweets from bad-faith actors who intend to manipulate or divide the conversation should be ranked lower
    This last bullet is the basis of our work around serving healthy public conversation.
  1. 興味のある人からのツイートは上位にランクされるべきである。
  2. 人気のあるツイートは興味深い可能性が高いので、上位にランクされるべきである。
  3. 話題の操作や分断を意図する悪意のある行為者のツイートは、下位にランクされるべきである。
    この3番目は、健全な公共の会話の提供を目指す私たちの基本的な仕事です。

 

Here are some of the signals we use to determine bad-faith actors:

以下は、悪意あるアカウントを判断するためのシグナルの一部です:

 

  1. Specific account properties that indicate authenticity (e.g. whether you have a confirmed email address, how recently your account was created, whether you uploaded a profile image, etc)
  2. What actions you take on Twitter (e.g. who you follow, who you retweet, etc)
  3. How other accounts interact with you (e.g. who mutes you, who follows you, who retweets you, who blocks you, etc)
    We know this approach is working because we see fewer abuse reports and spam reports.

 

  1. 信頼性を示す特定のアカウントプロパティ(例:メールアドレス確認済みか、どのぐらい最近アカウントが作成されたか、プロフィール画像をアップロード済か、など)
  2. Twitter上でどのような行動をとっているか(誰をフォローしたか、誰をRTしたかなど)
  3. 他のアカウントとあなたとのやり取り(誰があなたをミュート、フォロー、RT、ブロックしたか、など)

不正使用報告やスパム報告が少なくなったので、この方法が有効なのがわかります。(2018年時点)

 

What Happened This Week

今週の出来事

Yesterday, we identified an issue where some accounts weren’t auto-suggested in search even when people were searching for their specific name. To be clear, this only impacted our search auto-suggestions. 

昨日、一部のアカウントが、固有の名前で検索されても、検索で自動提案されない問題が発生しました。明確に言うと、これは検索結果の自動提案にのみ影響したということです。

The accounts, their tweets and surrounding conversation about those accounts were showing up in search results. As of yesterday afternoon, this issue was resolved.

そのアカウント、そのTweet、そのアカウントに関係する周囲のコメント群は検索結果に表示されていました。昨日の午後をもって、この問題は解決済です。

 

There were a number of follow up questions relating to our thread yesterday that we wanted to address:

昨日の私たちのスレッドに関連した追加の質問が多数あります:

“How many people were impacted by the search auto-suggest issue?”

Hundreds of thousands of accounts were impacted by this issue. 

"検索結果の自動提案問題の影響を受けたのは何人ですか?"

何十万ものアカウントです。

This impact was not limited to a certain political affiliation or geography. And, to be clear, these accounts were only impacted within search auto-suggestions-- they still appeared in search results. This issue has now been resolved.

この影響は、特定の政治的所属や地域に限定されたものではありません。またこれらのアカウントは検索結果の自動提案内でのみ影響を受けただけ、ということをハッキリさせておきます。そしてこの問題は現在解決済みです。

“It looks like this only affected Republican politicians.

Were Democratic politicians also impacted?” 
"共和党の政治家だけが影響を受けたように見えます。

民主党の政治家も影響を受けたのですか?(アメリカの話)

Yes, some Democratic politicians were not properly showing up within search auto-suggestions as result of this issue. As mentioned above, the issue was broad-ranging and not limited to political accounts or specific geographies. And most accounts affected had nothing to do with politics at all.  

はい、一部の民主党の政治家は、この問題の結果、検索結果の自動提案内に正しく表示されませんでした。前述の通り、この問題は広範囲に及んでおり、政治家アカウントや特定の地域に限定されたものではありません。また、影響を受けたほとんどのアカウントは政治とはまったく関係がありませんでした。

“OK, so there was a search auto-suggest issue. But what caused these Republican representatives to be impacted?” 

"OK、検索結果の自動提案問題はあったけど、共和党の候補者が影響を受けた原因は何だったんですか?”

For the most part, we believe the issue had more to do with how other people were interacting with these representatives’ accounts than the accounts themselves (see bullet #3 above). 

ほとんどの場合、問題はアカウントそのものよりも、他の人々がこれらの候補者のアカウントとどんなやりとりしていたかに関係していたと考えます。(上記の箇条書き#3を参照)。

There are communities that try to boost each other’s presence on the platform through coordinated engagement.

Twitterのプラットフォーム上では、エンゲージメントを連携させて互いの表示回数を増やそうとしているグループが存在します。

We believe these types of actors engaged with the representatives’ accounts-- the impact of this coordinated behavior, in combination with our implementation of search auto-suggestions, caused the representatives’ accounts to not show up in auto-suggestions.

私たちは、このタイプのやらせアカウント達が候補者のアカウントに関与していたと考えています。

この故意な連携行為の影響と、私たちが実装した検索結果の自動提案との組み合わせで、候補者のアカウントが自動サジェストに表示されなくなりました。

In addition to fixing search yesterday, we’re continuing to improve our system so it can better detect these situations and correct for them.

昨日の検索機能の修正に加え、このような状況をより的確に検知し、修正できるよう、システムの改善を続けていきます。

We’re focused on making these systems better and smarter over time and sharing our work and progress with all of you. We think it’s critical to promoting healthy public conversation on Twitter and earning trust.
私たちは、時間をかけながらこれらのシステムをより良くスマートにし、私たちの作業と進捗状況を皆さんと共有することに注力しています。Twitterで健全な社会的会話を促進し、信頼を得るためには、これは非常に重要なことだと考えています。